Általános szerződési feltételek
Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Ködmön Könyvelőiroda Kft. (székhely: 2030. Érd, Géza u. 32., adószám: 13162498-2-13 mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.
Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek),magatartási kódexre nem utal.
Szerződésünk kizárólag interneten keresztül, elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül egyedileg aláírásra, iktatásra, továbbá postázásra, azonban annak tartalma archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Tájékoztatjuk, hogy az Üzemeltető nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
A működéssel, termékeink és szolgáltatásaink megrendelési és szállítási feltételeivel, folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdésekkel a Szolgáltató honlapján megadott elérhetőségeinken és jelen Általános Szerződési Feltételekben tudunk vásárlóink rendelkezésére állni.
Üzemeltető adatai:
A szolgáltató neve: Ködmön Könyvelőiroda Kft.
A szolgáltató székhelye: 2030. Érd, Géza u. 32.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
Elektronikus levelezési cím: kapcsolat@kodmonkonyveloiroda.hu
Cégjegyzékszáma: 13-09-096927
Adószáma:13162498-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Budapest Környéki Törvényszék cégbírósága
Telefonszámai: + 36 1 372 0485, +36 30 421 0039
A szerződés nyelve: magyar
Bankszámlaszám: 12011148-01230531-00100006
A tárhely-szolgáltató adatai: BITADMIN Kft. /1151. Budapest, Fő út 82., adószám: 23579194-2-42/
Általános rendelkezések
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre és a szerződés értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szól 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.
Jelen ÁSZF 2020. március 20. napjától visszavonásig, ill. módosításig érvényes.
A www.kodmonkonyveloiroda.hu oldalon található tartalmak szerzői jogi műnek minősülnek, annak bármilyen formában történő felhasználása, feldolgozása, értékesítése, terjesztése írásbeli engedélyköteles.
A megvásárolható szolgáltatások köre
A Szolgáltató által szervezett konferenciák, tréningek, előadások, könyvek, online anyagok, melynek árát a https://kodmonkonyveloiroda.hu oldalon, vagy azok aloldalain, az egyes termékek leírásainál tesszük közzé, és amely változhat kedvezményes időszaktól függően. Annak ára lefelé és felfelé is változhat az aktuális árhoz képest.
Fenti szolgáltatások, termékek online, illetve ritka esetben személyesen vásárolhatók meg (utóbbit minden esetben külön közzétesszük).
Upsell termék kizárólag az alap termékkel együtt vásárolható, önálló termékként nem lehetséges az upsell termék upsell áron történő megvásárlása. Amennyiben Ön mégis így vásárol az űrlapon, vásárlásának értékét visszafizetjük, megrendelését és minden adatát azonnali hatállyal töröljük a rendszerből.
Megrendelés menete
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a weboldalon szereplő termékek közül. Vásárlási szándéka esetén az űrlapon leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is.
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, ha úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Megrendelés és fizetés” gombra.
CSAK Bankkártyás fizetési mód választható!
Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés leadásához szükséges jelölnie továbbá, hogy tudomásul vette és elfogadta jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget a Szolgáltató felé. A „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti rendelését.
Online bankkártyás fizetés választása esetén a fizetés a „Megrendelés” gombra kattintás után fog elindulni. A rendelés leadását követően átirányítjuk az online fizetési oldalra, ahol megkezdheti a tranzakciót.
A megrendelés elküldését követően 2-3 munkanapon belül email-ben visszaigazolást kap az Ön által megadott email címre a rendelés részletes adataival.
Adatbeviteli hibák ellenőrzése, módosítása
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, ügyeljenek az adatok bevitelének pontosságára, hiszen azok alapján kerül számlázásra, illetve kiszállításra a megrendelt termék. Különösen fontos az e-mail cím és telefonszám pontos megadása, ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése. Ha a megrendelést követően nem kap 1-2 órán belül automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, ellenőrizze a postafiókjához tartozó tárhely telítettségét, vagy a kéretlen levelek (spam) gyűjtésére szolgáló mappát. Felhívjuk szíves figyelmét, a rosszul megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. A hibásan megadott adatokból származó szállítási problémákért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal, az emiatt keletkező költségek teljes mértékben a vásárlót terhelik.
Ha adatbeviteli hibák miatt tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) és ezt megrendelés leadását követően veszi észre, úgy mindaddig lehetősége van a téves adatok telefonon (+36-30/975-3599) vagy e-mailben (kapcsolat@kodmonkonyveloiroda.hu) történő módosítására, míg a megrendelt termékeket a kézbesítő szolgáltatónak át nem adjuk.
Megrendelések visszaigazolása
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Megrendelése alapján csak akkor jön létre megkötött szerződés, ha a Szolgáltató visszaigazoló email-je az Ön elektronikus postaládájába megérkezik. Amennyiben az automatikus visszaigazoló emailt a megrendelés elküldésétől számított 2-3 munkanapon belül nem kapja meg, úgy ajánlati kötöttsége minden további feltétel nélkül automatikusan megszűnik.
Mindent megteszünk a weboldalon feltüntetett információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért. Ha ennek ellenére a megrendelt termék időközbeni készletfogyás miatt nem áll rendelkezésre, úgy a megrendelés teljesítése lehetetlenné válik. A teljesítés lehetetlenülése a szerződést megszünteti. A teljesítés lehetetlenüléséről haladéktalanul tájékoztatást küldünk és a megrendelés ellenértékeként a vásárló által előre kifizetett teljes összeg visszautalását legkésőbb a tájékoztatást követő 14 napon belül elindítjuk a kifizető kártyára.
Áraink
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.
A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vásárlót az új adatokról. A vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Fizetési módok
Az online bankkártyás fizetések esetén az OTP Mobil Kft. által biztosított egyszerű és biztonságos SimplePay* online fizetési rendszerén keresztül történik a fizetés. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatások keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt A SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli és nem várt események megelőzésében nyújt segítséget. Minden tranzakció biztonságos és kódolt csatornán kerül lebonyolításra. A Ködmön Könyvelőiroda Kft. -hez a bankkártya információk nem jutnak el. A vásárlás a fizetési szolgáltató weboldalán történik, a fizetés végezetével a rendszer automatikusan visszairányítja webáruházunkba. A Simple Pay fizetőoldal adattartalmáról a kereskedő nem szerez tudomást, mivel tőle független és védett olddal. A SimplePay Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban a vevőt az OTP Mobil Kft.-vel szemben külön díj nem terheli. A kárytabirtokosok számára az internetes fizetés díjmentes!
Elfogadott kártyatípusok: Visa, MasterCard, Visa Electron*, Maestro*.
* Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben a rendszer képes elfogadni.
Bankkártyás fizetés esetén, a szeminárium számlánkon történő jóváírásától számított 3 napon belül állítjuk ki a számlát és küldjük el elektronikus módon a rendeléskor megadott e-mail címre (mivel ez automatikusan történik az űrlapon megadott adatok alapján, így legtöbb esetben ez automatikus).
Amennyiben Ön a vásárlásnál a „Megrendelés” / „Fizetés” gombra kattint, úgy Ön tudomásul veszi, hogy rendelésének elküldése fizetési kötelezettséget keletkeztet az Ön számára.
Rendelésének elküldésével Ön kijelenti, hogy Szolgáltató a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (2) pontjában foglalt határidő lejárta előtt kezdje meg.
Megrendelésének megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolást küld Önnek megrendeléséről, elektronikus formában, a rendeléskor Ön által megadott e-mail címre.
A vásárló elfogadja, hogy az üzemeltetett cég által üzemeltetett elfogadóhely felhasználói adatbázisában tárolt bármely, a vásárlás során megadott adat a vásárló által átadásra kerüljön a Barion, mint adatkezelő részére. Az adattovábbítás célja: a fizetési tranzakció megvalósítása, felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
Adattovábbítási nyilatkozat
Tudomásul veszem, hogy a Ködmön Könyvelőiroda Kft. (2030. Érd, Géza u. 32.) adatkezelő által a(z) https://kodmonkonyveloiroda.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, számlázási cím adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Szállítás
A megrendeléseket (küldemények kézbesítése, szállítása) a Magyar Posta Zrt. teljesíti. A csomag érkezése a rendelés visszaigazolását követő 10 munkanapon belül várható, azonban a pontos szállítási móddal és költségekkel kapcsolatban a rendelés beérkezését követően, e-mailben értesítjük.
Egymást követő két sikertelen kiszállítási kísérlet esetén a megvásárolt áru visszaküldésre kerül. A visszaérkezett áruról az Üzemeltető értesítést kap, mely értesítés alapján közvetlenül veszi fel a kapcsolatot a vásárlóval a szerződés teljesítésének sikeres lebonyolítása érdekében. Amennyiben a termék kiszállítása a vásárló érdekkörébe tartozó okból a megrendelését visszaigazolását követő 30 napon túlmenően is meghiúsul, azt úgy tekintjük, hogy a szerződés teljesítése lehetetlenült, mely lehetetlenülésről a vásárlót email-ben tájékoztatjuk.
A számlát a leszállított csomag tartalmazza. A csomagot kézbesítéskor a futár (postai kézbesítő) jelenlétében szíveskedjen megvizsgálni, a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-vásárló közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Felelősség korlátozása
A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy a weboldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 vagy 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az 1,-Ft-os akciók keretében meghirdetett, illetve ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért az Üzemeltető felelősségére a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben és a Ptk.-ban leírt rendelkezések az irányadóak.
Az Üzemeltető nem felel a vis maior-ból eredő, vagy egyéb, az ellenőrzési körén kívül eső események okán bekövetkező károkért, így pl. de nem kizárólagosan:
- a weboldala és aloldalainak használatából, üzemzavarából, működési hibájából,
- a számítógépes vírusok, férgek által okozott,
- a bármilyen hardver- vagy szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
- vonal vagy rendszerhibából, illetve az internet csatlakozás megszakadásából eredő károkért.
A vásárlót megillető elállási és felmondási jogok
A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a vásárlástól a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. A vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha a szerződés megkötésére a vásárló tett ajánlatot, a vásárlót a szerződés megkötése (vagyis a megrendelés Üzemeltető általi visszaigazolása) előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Ha a vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
2030 Érd, Géza u. 32.
e-mail: kapcsolat@kodmonkonyveloiroda.hu
A vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A vásárló elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak (pl. fotókönyv, gravírozás);
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével);
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Üzemeltető a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.
Az E-könyvekre nem vonatkozik az elállási jog. Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e!
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia, menetének ismertetése
Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.) Kézhezvételi időpont házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja, ami a futártól kapott nyugtával igazolható. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. (Az elállást határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a vásárló az elállásról szóló nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azaz a tizennegyedik napon közölt elállás is érvényesen közöltnek tekintendő.) A visszatérítés során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk. A határidő betartottnak minősül, ha a vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A vásárlót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A csomag az Üzemeltetőhez történő beérkezését követően videó kamerával rögzítésre kerül küldeménye kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő jogvita elkerülése érdekében kerül sor.
Szavatossági információk
A weboldalon kizárólag új termékek kerülnek értékesítésre. A termékek eredeti gyári csomagolásban, sértetlenül kerülnek feladásra a címzett részére. A forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően felelősséget vállalunk.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?
A vásárló az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg A vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére A vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló kellékszavatossági igényét?
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén az Üzemeltető az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú Kormányrendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) szerint, az abban meghatározott termékek vonatkozásában jótállásra köteles. A Kormányrendelet alapján a vásárló kijavítást vagy kicserélést kérhet, a jótállás időtartama 1 év. Az Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kép- és hangfelvétel
Előadóink védelmében az előadások videó- és hangfelvétele szigorúan tilos. Fotózás a konferencia teremben kizárólag a szünetekben engedélyezett.
A rendezvény ideje alatt a szervezők által megbízott fotós, videós és riporter is dolgozni fog. A rendezvényre történő jegyvásárlással Ön hozzájárul, hogy a fotója, az Önt tartalmazó videórész, vagy az Önnel készült interjú publikálásra kerüljön.
Panaszkezelés
Az esetleges panaszok bejelentésére az Üzemeltető jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségein keresztül van lehetőség, szóban (telefonon) vagy írásban (levélben vagy emailen) előterjesztve. Nem minősül panasznak, ha a vásárló az Üzemeltető működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
Az Üzemeltető a szóbeli panaszt lehetőség szerint azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve, ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak megküldi, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el.
A panaszt – amennyiben az előző pont szerinti megoldásra nincs lehetőség – az Üzemeltető – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. A válaszhoz csatolja a panaszról felvett, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § (5) bekezdése rendelkezése szerinti jegyzőkönyvet is. A panasz elutasítását az Üzemeltető indokolni köteles. A panaszról felvett jegyzőkönyvet az Üzemeltető 5 évig köteles megőrizni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a vásárló neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a vásárló panaszának részletes leírása, a vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) az Üzemeltető nyilatkozata a vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvásárló személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a vásárló aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető írásban tájékoztatja a vásárlót a jogorvoslati lehetőségekről, azaz tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Az írásbeli tájékoztatásban megjelöli az illetékes hatóság, illetve a vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A vásárló panaszának elutasítása esetén, egyébként az Üzemeltetővel szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) kivizsgálására a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez vagy bírósághoz fordulhat, illetve kifogásának egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi weboldalon találja:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A fogyasztói online vitarendezési irányelvek alapján az Európai Bizottság által létrehozott honlapon, a fogyasztó regisztrációja után lehetőség van arra, hogy az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitákat ezen keresztül intézzék. Ehhez egy kérelem kitöltése szükséges a vásárló részéről, elkerülve a bírósági eljárást. A portálon a fogyasztó és az Üzemeltető között közösen választható meg a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testület:
https://webstage.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&ing=HU
Záró rendelkezések
Az Üzemeltető rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a vásárló által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
Az Üzemeltető jogosult a felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. Az Üzemeltető nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak-e.
A felhasználó az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja a felhasználót a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
A felhasználó a hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben az Üzemeltető a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
Bővebb adatvédelmi tájékoztatást az alábbi linken található „Adatvédelmi nyilatkozat” tartalmaz:
https://kodmonkonyveloiroda.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/
A termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért az Üzemeltető nem vállal felelősséget. Az Üzemeltető fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy jogszabály sértő vélemények törlésére.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók. A vásárló megrendelésének a weboldalon való rögzítésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az Üzemeltető általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. Az Üzemeltető fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén az új szerződési feltételek a Weboldalon közzétételre kerülnek. A módosítás közzétételekor már folyamatban lévő megrendelésekre a megrendeléskori feltételek érvényesek.
ÁSZF hatályos: 2020. március 20. napjától visszavonásig.