Ügyviteli tanácsadás
Könyvelőirodánk ügyviteli tanácsadás keretében az alábbi szolgáltatásokat nyújtja.

- vállalkozás indítása előtti konzultáció
- a tervekhez illő vállalkozási forma (egyéni vállalkozás/cég) meghatározása
- a tervezett számadatok (bevétel, költség, alkalmazotti létszám, etc.) figyelembevételével az adózási mód (KATA, KIVA, EVA, TAO, SZJA) kiválasztása
- vállalkozási alapfogalmak (bevétel, jövedelem, kiadás, költség, profit, osztalék, beruházás, értékcsökkenés, bevételi nyilvántartás, kettős könyvvitel, beszámoló, etc.) megismertetése
- cégalapítás lépéseinek illetve a társasági szerződésben foglaltak egyeztetése
- cégalapítás esetén ügyvezetői tisztség betöltése munkaviszonyban vagy társas vállalkozói jogviszonyban
- egyéni vállalkozás elektronikus úton történő létrehozása
- Webes ügysegéd portálon keresztül a magánszemély ügyfélkapu hozzáférésével megalapítjuk a vállalkozást
- a székhely szerint illetékes
- adóhatósághoz
- önkormányzathoz
- kamarához
elkészítjük a bejelentkező nyomtatványokat és elektronikus úton beküldjük őket az ügyfél jelenlétében.
- cégalapítás utáni ügyviteli tanácsadás
- az első lépések meghatározása, ún. fontossági sorrend felállítása
- a székhely szerint illetékes
- adóhatósághoz
- önkormányzathoz
- kamarához
- KSH-hoz
elkészítjük a bejelentkező nyomtatványokat és elektronikus úton beküldjük őket az ügyfél jelenlétében
- a társaságot érintő adózási határidők pontos meghatározása, e-mailes emlékeztető bemutatása
- könyvelési szerződés és meghatalmazás egyeztetése, elkészítése, aláírása
- könyvelési iratanyag átadás részleteinek megbeszélése
- már működő vállalkozás esetében történő ügyviteli tanácsadás
- vállalkozást érintő szabályzatok kötelezettségének felülvizsgálata
- tervezett beruházások átvilágítása adóügyi szempontokat figyelembe véve
- tárgyi eszközök értékcsökkenési leírási módjának kiválasztása
- pénzeszközök egyeztetése
- házipénztár vezetése, mit, mikor, hogyan?
- saját tőke – jegyzett tőke helyzetének vizsgálata, az esetleges negatív tőke problémájának megoldására javaslattétel
- nő a vállalkozás, teendők átbeszélése
- alkalmazottak felvételének módja, dokumentumai, kötelezettségek
- alkalmazottak elbocsátásának módja, dokumentumai, kötelezettségek
- veszteséges a vállalkozás, teendők átbeszélése
- nincs pénz a kasszában, tagi kölcsön nyújtásának, visszafizetésének feltételei, dokumentumai
- a számok önmagukért beszélnek, a főkönyvi kivonat olvasási titkába beavatás
- a beszámoló sorainak értelmezése
- NAV ellenőrzés kapcsán elvégzendő feladatok meghatározása
- a vállalkozó/tulajdonos nyugdíjba szeretne menni, teendők átbeszélése
- a vállalkozó/tulajdonos halála esetén az örökösök teendőinek egyeztetése
- egyéni vállalkozás szüneteltetés előtti ügyviteli tanácsadás
- pontos időpont meghatározása
- előkészítő feladatok megbeszélése
- szüneteléshez kapcsolódó dokumentumok elkészítése, beadása az illetékes hatóságokhoz
- vállalkozás eladása előtti ügyviteli tanácsadás
- főkönyvi kivonat számainak átnézése
- NAV, önkormányzat folyószámláinak egyeztetése
- tervezett jogi dokumentumok felülvizsgálata adóügyi szempontból
- tulajdonosok kötelezettségeinek és jogainak meghatározása
- vállalkozás megszűntetése kapcsán ügyviteli tanácsadás
- végelszámolás kontra felszámolás, a lehetőségek feltérképezése
- a rendelkezésre álló vagyon meghatározása
- a végelszámolás várható időtartamának meghatározása, ennek tükrében döntés az egyszerűsített végelszámolás és a normál végelszámolás között
- az eszközök hasznosításának, piaci értékének egyeztetése
- várható kötelezettségek meghatározása
- számviteli illetve jogi lépések átbeszélése
„Készíts pontos tervet vágyad megvalósítására, és kezdd el azonnal megvalósítani, attól függetlenül, hogy készen állsz rá vagy sem.”
/Napoleon Hill/